Slūgstant gyvenamosios statybos bumui, nekilnojamojo turto plėtros bendrovės vis daugiau dėmesio skiria komercinei statybai. Viena iš populiarėjančių sektoriaus tendencijų – komercinės paskirties statiniai, suprojektuoti ir pastatyti pagal iš anksto žinomo kliento poreikius.
Valstybinės komisijos patvirtintas prekybinis pastatas Klaipėdos Baltijos prospekte taps ketvirtuoju tokiu UAB „Eika" komerciniu statiniu. Naujajame prekybos centre vasarį atvers duris moderniausias uostamiestyje specializuotas baldų salonas.
„Klientai yra savo verslo specialistai ir geriausiai žino, kokių patalpų jiems reikia, todėl tokius projektus su jais aptariame nuo idėjos gimimo iki rakto. Ir vidaus išplanavimas, įranga, ir projektuojamo pastato architektūra yra tinkinami pagal kliento pageidavimus, kaip siuvėjo siuvamas kostiumas." – aiškina Martynas Žibūda, UAB „Eika" komercinių patalpų skyriaus vadovas.
Kliento poreikiams pritaikytų projektų atsiradimą galima vertinti kaip lietuviškos rinkos brandos ženklą. Jis parodo, kad prekybos įmonių strategija jau tampa labai konkreti ir kūniška: prieš vienerius-dvejus metus bendrovės jau žino, kur ir kaip jos plėtos savo verslą.
„Plėtojant tokius projektus kiek išsitęsia parengiamasis etapas, kurio metu svarbu su klientu susitarti dėl daugybės detalių. Kita vertus, žymiai pagerėja projekto efektyvumas, pastatuose nebelieka nereikalingų kampų ir užkaborių".
M. Žibūdos aiškinimu, klientui lyg kostiumą pritaikydamos pastatus, nekilnojamojo turto plėtros bendrovės rizikuoja, nes praradus tokį unikalų nuomininką, pastatus reikėtų perstatinėti ir adaptuoti. Todėl partnerystės sutartyse numatoma ilgalaikė apie dešimtmetį trunkanti pastato nuoma.
Artimiausiuose bendrovės „Eika" planuose – kaip kostiumai klientams pritaikyti dar du prekybos centrai ir privatus vaikų darželis Vilniuje.